zondag 20 februari 2011

Pjuwww

Zondags ruikt ons huisje zo lekker naar pas gewassen was. Soms zoveel dat er in elke ruimte wel wat hangt (nee, wij hebben geen droger want ik wil de frisse was ruiken).

Sunday is my laundry day..Then the whole house smells so sweet (we don't have a dryer because I want to smell that fresh laundry).

Soms krijg ik dan ook van die schoonmaak buitjes (lees: de grote voorjaarsschoonmaak) dat ik vroeg me af wat ik nog meer ging wassen?

Sometimes I have those cleaning days (must be the spring) and I was wondering what to clean today.

De keus viel op de hoes en kussens van de witte fauteuils...
I choose the cover of our white armchair and the cushions...

Dus dapper de hoesjes eraf, hup in de wasmachine, extra vlek en kreukvrij was programma, een flinke scheut lekker geurend wasmiddel erbij en draaien maar...
Tijd voor koffie, de piepjes afwachten en de boel er uit halen
Oh oh..wat is het weer heerlijk wit, fris en schoon.
*big smile*
So brave as I was I took of the covers, put them in the washing machine, choose the wrinkle free programm and sat down with a cup of coffee waiting for the bells to rings that the wash programm was done. I took it all out. It smelled so goog, everything was white and clean. I was happy. *big smile*

Ok.. eerst de hooker... euh... ok... zo dan? huh? Het is toch niet gekrompen? Nee.. kan niet. Onmogelijk! Verdorie...ok.. met een beetje bruut geweld kan ik dat kussen wel indrukken en dan snel de hoek in drukken *ruk-trek-hijg*.
Nou. ik heb zeker 4 minuten met een hand klem gezeten tussen rits en kussenhoek.
Als het nog iets langer had geduurd was mijn hand bij de pols geamputeerd. Zeker weten. Canone.. wat een strak hoesje zeg. Waarom zit mijn huid na het 'wassen' niet net zo strak?
De hooker gaat de hoek in. Die moet voorlopig niet bij mij in de buurt komen.

Ok, first I put the clean cover over the hooker..well.. ok...I try it like this. Huh? It shrunk?
No! Thats impossible! Darn..ok..fortget the saying: if it don't fit, don't force it. I can put the corner of the cushion in the cover and then press the rest in... Well.. don't try this at home. My hand elapsed between Zipper and clamp cushion angle.
I'm sure that my hand was at least for four minutes elapsed between Zipper and clamp cushion angle. If it had take a bit longer my hand would have ampitated at the wrist. 

Anyway...Next: De fauteuil! The armchair!
Hoesje.. omdraaien (mooi schoon hoor..heerlijk) eerst de hoeken, dan over de armleuningen en daarna pas de rug. Alles volgens werkschema gedaan maar het zag er niet uit. Nu hadden ze (jaren geleden) ook wel gezegd dat de stof even weer uit moest trekken dus het zal wel...
Aan de onderkant ook even goed rechttrekken en dan de rits in de rugleuning 'ff' dichtritsen.
'ff'... jaja...
Cover... turn it over (lovely so fresh and clean). first de angels, then the arms and then the back. I did it al as planned but it lookes so wierd. When we bought those chairs the salesman warned us that it might look a bit strange but we did not have to worrie..
I straighted the lower parts and then I had to zip it... yeah right.. zip it..


De hoes aantrekken met links, de rits naar beneden met rechts. Wat is dat ding stroef zeg..dus.. ook hier grof geschut.
Olie..een kwastje olie.. en een handschoen want inmiddels is er een stuk ter grote van een ritsclipje uit mijn wijsvinger.
Poging twee lukt! Yihaaa..

Ok.. Kussenhoes.. waar is het kussen? zoek zoek..
Nee.. Paniek... niet.. of wel..even voelen.. NEEEEE

I tried to pull the cover straight with my left hand and zip it with the right hand. But the zipper did not want to go down. So I took some oil and a glove because I also was missing a little bit of skin as big as the clip of a zipper in my finger.
I tried again and yes yes yes.. I worked! Yihaaaa

Now where is the cushion? No... panic...no no no...or yes yes yes...lets fell.. NOOOO


Het kussen ligt nog op de stoel en de hoes zit er overheen... BLONDIE!! Daarom had je van die rare flappen kreukels over! Muts!
Ok..rustig..tel tot tien... trek het kussen er onder weg...gewoon doen.

Jaja.. niet dus..

The cushion is underneath the cover. Thats why it lookes so woerd! Oh my gosh! Dubbel blonde!
I count to ten, then try to pull the cushion away..just do it..
Well..I could not...

Verdorie..wie zet de verwarming zo hoog? Ok..even wat drinken.. hoes er weer af..
kussen gepakt.. en hoes er weer op. Dat ging al een stuk makkelijker.

Kussen. Moet een makkie zijn en ja hoor.. die zat er zo in. Op de kop...
Opnieuw.. achterstevoren.. ^&#*#!
Opnieuw.. hehe.. gelukt.. ik wil douchen


And who turned on the heater? I need a drink, then put on the cover again, this time it went smootly.

Now take the cuhion. Thats easy. And yes.. that was done in the winck of an eye..up side down..

Again.. backworths
Again.. Yes! Ready! I need a shower...

Hoe krijg je een gevoel als 'spijt'? Nou simpel. Ontmantel een witte fauteuil.
How do you het that feeling of regret? Well..thats easy.. Dismantle a white armchair.

Het is nog een oud ding ook, maar hij zit zo lekker. Maar ik wil deze hoes er nooit..echt nooit weer af hebben. Nooit..
Zal ik een andere fauteuil kopen? Zonder hoes.. zoiets? 

The joke is..its an old thing, but so comfortable. But I never, never wanne wash that cover again. Shall I buy another chair? Something like this?


Of zoiets... or this?


Dit...nog strakker...Dat kussentje gaat nog wel lukken
Or this one... One cushion is ok


Of... Or...
        

Of gewoon helemaal makkelijk..een enorme zitzak?
Or just a soft cosy big beanbag?



Geniet van de zondag
Enjoy your sunday


5 opmerkingen:

  1. Ha ha wat een heerlijke actie voor de zondag zeg !!!
    Nou je hebt je niet lopen vervelen !!!

    Ik wens je een fijne relaxte avond verder !
    Groetjes Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WHOEHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH u is nie wies!!!!!!! AHUM.....ik herken het geruk en getrek en gesjor aan ritsen wel als ik mijn hoezen was....maar die moeten nog wachten tot het beter weer is ander drogen die krengen voor geen meter......wat een KLUS!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ik was gillend (en vooral gefrustreerd) het huis uit gelopen denk ik zo. Ben best geduldig maar niet voor dit soort het-wil-niet-lukken klusjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hhahaahahha!! wat een gedoe.....je bent lekker bezig hoor!! goed zo alles spik en span schoon......ben trots op je......fijne week ...liefs van mij...xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi hoi ik zag dat je even voorbij bent gekomen op mijn blogje... gezellig vind ik dit dus ik denk ik ga ook eens kijken bij jou.. wat een leuke blog heb jij en een super mooie winkel... ben nog niet klaar met kijken dus ik neus nog even verder... lieve groetjes Gustaviana

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie. Altijd leuk! Graag tot de volgende blog. Groetjes, Eeflien